Legendám pop music popřál i Rey Koranteng. Duo Kamelie začínalo na chodbě

[chooze:gallery;value:38878]

​Květiny nebyly určené pouze k oslavě 45. výročí vzniku dua, ale také jako přání k narozeninám obou zpěvaček. Hana je slaví 2. února v neděli a Dana 8. dubna v úterý.

Začátky Buštíkové jsou spojené s kapelou Elektron, která 40. výročí na české hudební scéně slavila v roce 2017. Vlková začínala v souboru Bohumila Kulinského ještě v době, kdy se ani nejmenoval Bambini di Praga.

"To je moje mládí, moje dětství. Já jsem tam chodila hrozně ráda. Já jsem si to sama našla, když dělali konkurz, a chtěla jsem se tam prostě dostat. A bylo to na podruhé, ale prostě to vyšlo," zavzpomínala Vlková.

[chooze:article;value:586873]

​První profesionální nabídka pro Buštíkovou přišla od folk-beatové kapely Bukanýři. A prý ji moc nepotěšila. "Já jsem na lidovce vyrůstala. Moje maminka chodila do Valašského krúžku. A já jsem jako dítě zpívala lidovky pořád. Pak jsem samozřejmě měla ráda tu popinu," popsala Buštíková. Nakonec ale svého angažmá nelituje.

Dana Vlková spolu s dalšími kamarádkami zkusila konkurz do komponovaného programu Heleny Vondráčkové. Vystupovaly tam pod jménem Jezinky. Ve skupině se ale začaly objevovat spory a rozpadla se.

"Víte co, je to těžké, protože jmenujte mi další skupiny, které by vydržely dohromady... Ale tam prostě byly rozličné zájmy, co dál a co dělat a nedělat, a prostě to nešlo," okomentovala Vlková.

[chooze:article;value:592118]

​Poprvé se pak s Hanou Buštíkovou potkaly v Praze ve studiu Josefa Laufera. Tehdy fungovaly ještě jako trio s Janou Giergielovou. Hana pak po několika společných letech odešla do show Jiřího Korna. Po dvou letech, v roce 1980, se ale zpěvačky opět setkaly a vznikla Kamelie.

Od 80. let je duo Kamelie spojené s hudební a skladatelskou dvojicí Petr a Pavel ORM. Začátky byly krušné. "Všichni jsme zpívali v předsíni na chodbě. To bylo v bytě Pavla Růžičky, kde bydlel s rodiči. A ten byt byl upravený, dvě místnosti byly izolované a odhlučněné, aby tam mohly hrát i bicí. Všechno to bylo provizorní. Všechno se dělalo na koleně. Ale strašně rádi na to vzpomínáme. Já si pamatuju, že kluci třeba tenkrát ty zvuky, které si dnes každý může koupit, tak vzali třeba nějaký hrnec a do toho tloukli, že udělali speciální zvuk, který hledali. Takhle různě se to dělalo," popsala Buštíková. Na celý rozhovor se podívejte pod titulkem článku.

Celý text naleznete na serveru (http://cocoparis.blog.cz/) zde.